21 de out. de 2008

Pio XII

Aumentan as tensións diplomáticas entre o Vaticano e Israel por mor do proceso de canonización de Pío XII. Logo de que un cardeal filtrara que Benedicto XVI non viaxará a Israel mentres non se retire do Yad Vashem a foto do Papa colaboracionista, éste volve a sementar a discrodia entre os dous Estados:

Las relaciones entre Israel y el Vaticano han estado siempre empañadas por el asunto del estatus de Pío XII y la posición del Vaticano durante la Segunda Guerra Mundial. Luego de que las relaciones fueron establecidas, un comité que incluyó a tres historiadores católicos y tres judíos fue nombrado para intentar acercar a los defensores de las dos versiones contrapuestas.
Sin embargo, poco después de haber sido establecido, el trabajo del comité fue detenido debido a la negativa de la Iglesia Católica de permitir a los investigadores el acceso a su archivo, a excepción de 11 volúmenes de escritos diplomáticos, que son insuficientes para dar luz sobre las 49 preguntas formuladas por dicha comisión. (...)

Pola súa banda, o historiador Doutor Minerbi, que no seu momento rexeitou formar parte de dito comité, afirma que a negativa a deter o proceso de canonización pode ter un transfondo máis espúreo que teolóxico:
Minerbi cree que la renovada disputa se debe a sucesos que están por debajo de la superficie en las relaciones entre los dos Estados. La oportunidad perdida por Israel se debe a dos asuntos: el compromiso de regularizar la situación de la Iglesia Católica en Israel, y de eximirla de tener que pagar impuestos. “Israel no cumplió con estos dos compromisos”, afirmó el investigador. (...

Sexa como for, o malestar en Israel é máis que notorio. Onte, mesmo nunha páxina do Kadima apareceu unha imaxe do Sumo Pontífice cunha suástica, logo retirada a petición de Tzipi Livni:
An image of Pope Benedict XVI with a swastika over his face appeared Monday on a Web site run by supporters of Kadima, the leading Israeli political party, but was removed at the request of the party’s leader, Foreign Minister Tzipi Livni. (...)

2 comentários:

Colectivo GZ-Israel disse...

É realmente un despropósito a pretensión católica de beatificar a Pio XII. O mellor, o máis digo xa que o seu silencio miserábel xa non ten remedio, é non dicir nada. Non remexer nesta páxina negra da igrexa católica.

J. disse...

Si, despropósito por ser suave. E todo parece indicar que van a ir ata o final.